آش آبغوره

این آش یه آش کم کالری و سبکه که می تونه هم برای کسانی که رژیم دارن و هم برای افطاری های ماه مبارک رمضان مناسب باشه.

مواد لازم برای حدود 10 نفر:

برنج 1 لیوان

لوبیا سفید3/4 لیوان

گوجه فرنگی 10 عدد

تره و جعفری 500-600 گرم

ابغوره 1-1.5 لیوان

آب گوشت به مقدارلازم- 1 یا 2 عدد استاک گوشت گوساله

برای تهیه اب گوشت قلم گاو یا استخوان های گوسفند رو با پیاز و زردچوبه و چوب دارچین بذارین 24 ساعت آروم بپزه. بسته به میزان و غلظت آب گوشتتون از 1 یا 2 استاک گوشت استفاده کنین.

لوبیا رو از روز قبل خیس کنین و آبش رو یکی دو بار عوض کنین. لوبیا رو با مقدار کافی اب بگذارین 1.5 ساعت بپزه بعد برنج رو بریزین و حواستون باشه که مقدار اب قابلمه کم نباشه. می تونین لوبیاها رو جداگانه بذارین بپزه و در اخر به اش اضافه کنین. بعد از 1.5ساعت سبزی و اب گوشت و استاک گوشت رو اضافه کنین. گوجه ها رو با پوست پوره کنین و نیم ساعت بعد بریزین تو قابلمه. نمک هم به مقدار لازم بزنبن و بگذارین آش جا بیفته و آب اضافش بره. اگر رنگ گوجه هاتون کمه نصف قاشق رب اضافه کنین. در اخر و قبل از کشیدن اش بسته به میزان که دوست دارین اش ترش باشه 1 تا 1.5 لیوان ابغوره اضافه کنین. نوش جانتون!

 

 

 

 

 

اگر رنگ آشتون این طوری نبود نگران نباشین. مال منم به این خوش رنگی نبود :))

 

 

کالری این آش برای هر نفر حدود 100 کالریه و می تونه یه شام رژیمی خوشمزه باشه!

/ 1 نظر / 129 بازدید
کفشدوزک

سلام عزیزم اگه میشه عکسای مرحله به مرحله از پخت غذات بگذار[قلب]