جوجه کباب سیخی

این جوجه کباب نرم و آبدار میشه و میتونه یه غذای خوشمزه رژیمی باشه!

برای هر نفر 100-150 گرم سینه مرغ رو خورد کنین. تکه هاتون بزرگ نباشه که خوب مزه بگیره. برای هر نفر نصف یک پرتقال اب گیری کوچک رو ابش رو بگیرید. اگه پرتفالتون بزرگ بود یک چهارم برای هر نفر بریزین. مرغ ها رو در یک ظرف دردار بریزین و نمک و کمی فلفل سیاه و زعفران اب کرده و آب پرتقال رو بهش اضافه کنین. اگه دوست داشتین کمی سبزیجات معطر یا ادویه لیمو فلفلی هم بهش بزنین.

رمز خوشمزگی این جوجه کباب به آب پرتقالشه که مزه ملسی به جوجه ها میده و اونا رو آبدار میکنه، ولی اگر پرتقال نداشتین لیمو ترش بریزین البته به مقدار کمتر که خیلی ترش نشه.

 

 

بگذارین جوجه ها 12 ساعت تو یخچال با در بسته بمونه. هر چی بیشتر بمونه بهتره. اگر خیلی وقت ندارین زمان کمتری بذارین ولی دیگه دو سه ساعت حتما بمونه وگرنه مزه دار نمیشه. توی این مدت دو سه بار جوجه ها رو هم بزنین.

سیخ های چوبیتون رو خیس کنین و مرغ ها رو سیخ کنید. برای هر سیخ 100 گرمی نصف قاشق روغن زیتون در تابه گریل یا رژیمی بریزین و زیرشو با شعله متوسط روشن کنین و سیخ ها رو در ماهیتابه بذارین و اب پرتقالی رو که مرغ ها رو توش گذاشتین در تابه بریزین.گوجه ها رو هم نصف کنین و دور سیخ ها بذارین و در تابه رو ببندین.

 

 

بعد از ده دقیقه تا یه ربع در تابه رو بردارین و اگه هنوز اب داشت بذارین ابش کشیده بشه. وقتی ابش تموم شد جوجه ها و گوجه ها رو برگردونین تا اونطرفشون هم سرخ شه. ده دقیقه بعد جوجه ها تون حاضره :)

حواستون به شعله گاز و آب تابه باشه که جوجه هاتون نسوزه!

یادتون باشه هرچی بیشتر جوجه ها رو تو یخچال گذاشته باشین زمان پخت کمتره و جوجه ها نرم تر میشن!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                

پستای بعد میگم توی پلو چرا هویج هستلبخند

 

 



کالری این غذا:


هر سیخ صد گرمی از این جوجه کباب 280 کالری داره.


برای هر قاشق برنج 40کالری و برای هر 30 گرم نان 75 کالری اضافه کنین.


البته اگر از پلوی رژیمی استفاده کنین کالری هر قاشق برنجتون از این کمتر میشه! 

 

/ 1 نظر / 34 بازدید
زهی(^_^)

بابا تو که ترکوندی با این هنه غذای خوشمزه[خوشمزه] وبلاگتم مبارکه[قلب][گل]