خوراک سبزیجات حلقه ای

بهترین غذاها برای وقتای رژیم غذاهاییه که پر از سبزیجاته. خوراک سبزیجات یه غذای خوشگل و خوشمزس که خیلی هم رژیمیه و میشه هر چقدر که دلتون می خواد ازش بخورینزبان

مواد لازم برای حدود 5-6 نفر:

دو عدد پیاز بزرگ

3-4 عدد هویج متوسط

3 عدد کدو

2 عدد سیب زمینی متوسط 200 گرمی

3-4 عدد گوجه فرنگی

یک عدد فلفل دلمه ای

یک لیوان اب

2 قاشق روغن

2 قاشق رب- یک عدد عصاره مرغ یا گوشت- نمک و فلفل و ادویه های دلخواه و لیمو ترش

همه سبزیجاتتون رو مثل عکس پایین حلقه حلقه کنین. البته پیاز و فلفل دلمه ای رو از وسط نصف کنین و بعد حلقه کنین.

 

 

 

من این غذا رو معمولا با همون ماهی تابه سر سفرمون می برم که حلقه های سبزیجات موقع کشیدن قاطی نشن و لایه ای بمونن. شما می تونین غذا تونو در ظرف بکشین یا ماهی تابه ای رو انتخاب کنین که همون رو سر سفره ببرین.

دو قاشق روغن زیتون رو کف ماهی تابه بریزین و پخش کنین و پیازها رو روش بچینین

 

 

 

بعد حلقه های هویج رو بچینین. می تونین حلقه های سبزیجات رو دونه دونه بچینین یا همین طوری در ماهی تابه پخش کنین.

 

 

 

حلقه های سیب زمینی رو روی هویج ها بچینین.

 

 

 

و بعد حلقه های کدو. من پوست کدو رو نمی کنم. اگر کدو تازه باشه پوستش شفاف و بدون چروکه و اصلا نیاز به کندنش نیست چون همه فایده هاش هم زیر پوستشه!

 

 

 

من حواسم نبود و اول کدو رو گذاشتم بعد سیب زمینی. ولی از اونجایی که کدو زودتر میپزه بهتره که بالاتر باشه. کلا سبزیجات رو به ترتیب زمان پختشون میچینیم.

در اخر گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای رو می چینیم.

 

 

 

 

 

دو قاشق رب رو در یک لیوان اب حل کنین. عصاره مرغ رو هم روش خورد کنین. نمک و فلفل رو اضافه کنین و ادویه های دلخواهتون رو. من از کمی زردچوبه و پودر سیر و پودر سبزیجات معطر استفاده کردم. می تونین کمی زعفرون هم بریزینخوشمزه

حالا این سس رو روی سطح ماهی تابتون پخش کنین.

 

 

 

حالا بگذارید حدود یک ساعت بپزه. می تونین زمان کمتری بپزین و غذا رو وقتی هنوز سبزیجات کمی زنده و سفت هستن سرو کنین. این دیگه سلیقه ایه. بعضیا دوست دارن سبزیجات کاملا پخته نباشه و مغزش ن سفت باشه. من خودم ترجیح میدم کاملا پخته باشه!

اگر بذارین آبش کاملا کشیده بشه پیازهای تهش سرخ و کاراملی میشن و خیییییلی خوشمزه میشن. من عاشق این پیازهای قهوه ای تهشم. البته باید حواستون باشه که نسوزه!

روی خوراکتون لیمو ترش بریزین و میل کنین و عذاب وجدان نداشته باشین چون این غذا بسیار سالم و کم کالریه.

یه غذای خوب حتما نباید گوشت داشته باشه! یه غذای خوب مثل این می تونه سرشار از ویتامین ها و انتی اکسیدان ها باشه و با بدن شما دوست باشه و چاقتون نکنه. این غذا می تونه یه شام سبک، خوشمزه و سالم باشه!

 

 

با سبزیجات دوست باشید!چشمک

 

 

کالری این غذا:

کالری کل این غذا 500 هست که شما می تونین به تعداد افرادی که می خورن تقسیمش کنین تا کالری هر نفر بدست بیاد!

برای هر 30 گرم نان 75 کالری به مقدار بالا اضافه کنین.

/ 1 نظر / 13 بازدید
Sepide

salam....in ghaza aaalllyyeee ..mamnoonam...alan dorost kardam....albate bedoone osare morgh...chon giahkharam ......movafagh bashid va bazam mamnoonam