پیتزا سبزیجات

به جای اینکه پیتزاهای خونگیتون رو با سوسیس و کالباس که پرکالری و مضر هستن درست کنین، با سبزیجات درست کنین و هم از طعم پیتزا لذت ببرین و هم نگران کالری های اضافه نباشین!

من برای پیتزاهام از پودر خمیر خمیر پیتزای اماده مارک هانیکو استفاده میکنم ( من از شهروند می خرمش ). این پودر هم دردسر درست کردن خمیر خونگی رو نداره و هم خیلی عالی درمیاد. حتی از نون پیتزاهای بیرونی هم تردترو بهتر میشه! من با این پودر، پیراشکی و نون خرمایی هم درست کردم حتی!! باید برم شرکتشون و پورسانت تبلیغاتمو بگیرم!

مواد لازم:

پودر خمیر پیتزا آماده 240 گرم ( نصف بسته)

قارچ یک بسته کوچک

گوجه فرنگی یک عدد بزرگ

فلفل دلمه ای یک عدد

ذرت کنسرو شده یا پخته 3 قاشق

زیتون 10-12 عدد

پنیر پیتزا 250 گرم

نمک فلفل پودر سیر و آویشن به مقدار دلخواه

خمیر رو به همون شیوه ای که  روی جعبه گفته آماده کنین یا به هر شیوه ای که بلدین خمیر پیتزا درست کنین. مواد رو خورد کنین.

 

 

فرتون رو روی دمای 180 درجه روشن کنین. کف ظرف فرتون رو کمی چرب کنین و ارد بپاشین. خمیر رو در ظرف فرتون پهن کنین. من پیتزا رو تو سولاردوم درست می کنم و خمیر رو مستقیم روی خود سینی می گذارم و پهن میکنم. مقدار خمیری که گفتم برای یک سینی سولاردوم کافیه. با فاصله از لبه خمیر سس قرمز رو روی خمیر بمالین و 100 گرم از پنیر پیتزا و کمی نمک و فلفل و پودر سیر و اویشن رو روی خمیر بپاشین.

 

 

به ترتیب قارچ، گوجه، فلفل،ذرت و زیتون رو بچینین

 

 

باقی پنیر پیتزا رو بریزین و لبه های خمیر رو به بالا تا کنین کمی روی پیتزا برگردونین.

 

 

ظرف رو حدود 30 ساعت در فر بذارین. اگر دوست دارین ده دقیقه اخر حرارت بالا رو روشن کنین تا روی پیتزا نارنجی بشه.

از طعم مطبوعش لذت ببرین! نوش جان!

 

 

 

 

 

کالری هر صد گرم از این پیتزا حدود 180 کالریه که از پیتزاهای بیرونی خیلی کمتره!

اگر از پنیر پیتزای کم چرب و کم کالری استفاده کنین، کالری پیتزاتون از این هم کمتر میشه!

/ 2 نظر / 64 بازدید
ستاره سادات

حتمااااااا خیلی خوشمزست مرسی ک اموزش دادی، فقط ی سوال با نونای اماده هم میشه درستش کرد؟ چقد زمان میخواد؟ شعله پایین باشه یا بالا؟