پاستای سبز

 

من عاشق انواع ماکارونی و پاستام. یعنی ولم کنن هفت روز هفته رو ماکارونی درست میکنم. نیشخند انقدم بلدم تنوعشون بدم که برام تکراری نمیشن. تقریبا همه مدلهای ماکارونی درست کردنمم از خودم در اوردم. پاستای سبز هم یکی از انواع پاستاهای من دراوردی منه که اسمشم خودم روش گذاشتم چون اکثر موادش سبزن.

والا ما روی اهل خانواده و همکارای مادر گرامیمون این ترکیبو امتحان کردیم مورد قبول واقع شده و دستورشو ازمون گرفتن مژه امیدوارم شما هم درست کنین و خوشتون بیاد. بریم سراغ مواد اولیه:

ماکارونی فرمی یک بسته. می تونین فرمی سبز رنگ انتخاب کنین که غذاتون حسابی سبز بشه!

پیاز یک عدد بزرگ

کدو 3-4 عدد

کلم بروکلی یه سر کوچک

قارچ یک بسته کوچک

اسفناج 400-500 گرم خورد کرده

سیر 2-3 حبه

نمک و فلفل و پودر سبزیجات به مقدار لازم

روغن  4 قاشق

لیمو ترش 2 عدد

شیر دو لیوان

ارد دو قاشق

کره 25 گرم

پیاز هاتونو حلقه ای خورد کنین و بدون روغن تو تابه بریزین. ابش که کشیده شد و پیازها سبک شدن روغن رو اضافه کنین. این کار باعث میشه پیازها روغن کمتری جذب کنن. تو عکس زیر پیازهای من انقد که سرخ شده بودن روغن رو ریختم.

 

 

تا پیازها تفت می خوره کدوهاتونو از وسط تصف کنین و حلقه شون کنین و بعد به پیازها اضافه کنین و در تابه رو بذارین. اگر کدوهاتون کوچک بود 4 تا بریزین اگه متوسط بود 3 تا.

 

 

کلم بروکلیتون رو تکه تکه کنین. من ساقش رو هم پوست می کنم و خورد می کنم. لازم نیست موادتون رو از قبل خورد کنین تا مواد قبلی تفت می خورن شما مواد جدیدتون رو خورد کنین. کلم بروکلی رو که تکه کردین به کدو اضافه کنین. توی عکس مشخصه که کدو کمی سبک شده و من کی کلم رو اضافه کردم. در تابه رو بذارین که کلم هاتون خوشرنگ بمونه. اصلا بیخود چرا در تابه رو باز بذاریم تا ویتامینای غذا بپره. من اکثر اوقات موقع تفت دادن در تابه رو میذارم.

 

 

قارچ هاتون رو خورد کنین و به تابه اضافه کنین. سیر رو هم پوره کرده و با ابلیمو به تابه اضافه کنین. نمک و فلفل و پودر سبزیجاتم اگه دلتون خواست اضافه کنین. من از بوی سیر سرخ شده بدم و همیشه تو مراحل اخر سیر رو به غذا اضافه می کنم.

 

 

قارچ هاتون که کوچک شد اسفناج خورد شده رو اضافه کنین. من ساقه های اسفناج رو هم می ریزم.

اسفناج که سبک شد در ماهیتابه رو بردارین تا اگه آب اضافی داره بخار بشه.

 

 

پیاز رو که در تابه ریختین بذارین آب جوش بیاد برای پاستاتون و با نمک و کمی زردچوبه پاستاتون رو بپزین. پاستا رو وقتی هنوز کاملا نرم نشده و وسطش کمی سفته بردارین تا وقتی با مواد مخلوطش می کنین شفته نشه.

موادتون که داره تفت می خوره دو قاشق ارد رو در دو لیوان شیر حل کنین و با کره بذارین به جوش بیاد مرتب همش بزنین که ارد گلوله نشه. نباید غلیظ و مثل ماست بشه چون باید با موادتون مخلوطش کنین. متاسفانه از سس ام عکس ندارم : (

اسفناجتون که ابش گرفته شد چک کنین و اگه همه موادتون پخته بودن سس رو اضافه کتین و بذارین یکی دو قل بزنه تا با مواد مخلوط شه و بعد خاموشش کنین.

 

 

پاستا رو ابکش کنین و با موادتون مخلوط کنین و بذارین 4-5 دقیقه با دربسته رو شعله بمونه تا سس به خورد پاستاتون بره.

اگر فکر می کنین نمی رسین همه رو با هم درست کنین سستون رو اول درست کنین و بعد دست به کار بقیه مراحل شین.

پاستا رو بکشین و روشو با جعفری و کمی فلفل سیاه تزیین کنین و با خیال راحت پاستای سبزتون رو بخورین چون هم کم روغنه و هم پر از سبزیجات مفید.

 

 

 

تا فصل اسفناجه بدویین درستش کنین : )

 

کالری غذا: 

به مقدار غذا برای 8 الی 9 نفر ادم رژیم گرفته خوبه : ). یعنی 60 گرم ماکارونی خام برای هر نفر.

در این صورت هر نفر حدود 300 کالری از این غذا دریافت می کنه.

/ 1 نظر / 46 بازدید